ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

درباره تنها سرمربی زن خراسانی حاضر در بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ | سرمربی پس از ۱۳ سال!

  • کد خبر: ۱۸۴۹۶۸
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
درباره تنها سرمربی زن خراسانی حاضر در بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ | سرمربی پس از ۱۳ سال!
تکتم بیدل تنهامربی زن کاروان خراسانی‌ها در هانگژو خواهد بود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سیزده سال پیش دختر جوان خراسانی همراه با دو ورزشکار دیگر به‌عنوان اولین جودوکاران زن ایرانی راهی بازی‌های آسیایی شدند. اکنون او یک‌بار دیگر راهی بازی‌های آسیایی شده است، اما این‌بار به‌عنوان سرمربی. تکتم بیدل تنهامربی زن کاروان خراسانی‌ها در هانگژو خواهد بود. نوشین تقی‌لو، اکرم خانی و تکتم بیدل آن سه جودوکار تاریخ‌ساز بودند و از این جمع، اکنون تکتم بیدل که در آن زمان در وزن ۶۳کیلوگرم رقابت می‌کرد، مربی تیم‌ملی است و مریم جوان را در هانگژو رهبری می‌کند.

بربط، تنهاشاگرد بیدل در چین

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو به‌طور رسمی در روز‌های اول تا شانزدهم مهر در شهر هانگژو چین برگزار خواهد شد و جودوکاران کشورمان از یکم تا چهارم مهر به مصاف حریفان می‌روند. تیم‌ملی جودو کشورمان با ترکیب چهار ملی‌پوش در بخش مردان و بانوان در این دوره از رقابت‌ها حاضر خواهد بود، اما مریم بربط تنهانماینده زن ایران در مسابقات جودو بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود و از آنجا که پس از گذشت چهار سال از تعلیق فدراسیون کشورمان، این زمان در شهریور جاری به پایان می‌رسد، بربط می‌تواند با خیال راحت و آرامش به مصاف حریفان برود.

مریم بربط پارسال در بازی‌های کشور‌های اسلامی در قونیه عملکردی متوسط داشت. با این حال، او اکنون جودوکار شماره‌یک ایران درمجموع شاخص‌های عملکردی است. بربط سابقه مدال در جوانان آسیا را دارد و احتمالا تا سال‌های سال می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت‌های قاره‌ای باشد. موفقیت مریم بربط در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌تواند سکوی پرتاب برای جودو زنان باشد و آن را در میان رشته‌های رزم‌محور سربلند کند.

برگزاری جشن رفع تعلیق با بدرقه

تکتم بیدل، ملی‌پوش اسبق و سرمربی خراسانی تیم‌ملی جودو بانوان که سال‌هاست در قامت مربی در کنار تیم‌های ملی بوده است، حالا تنهازن مربی استان در بازی‌های آسیایی است. او با بیان اینکه دیروز، بیست‌وهفتم شهریور، جشن رفع تعلیق و بدرقه جودوکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی در فدراسیون جودو برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به همه کمبودها، از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی و بدن‌سازی خانم بربط را آماده کردیم و با بهترین وضعیت اعزام می‌شود. فقط به‌دلیل مشکلات فدراسیون و تعلیق نتوانستیم اردو‌های مشترک یا مسابقاتی داشته باشیم تا از لحاظ ذهنی و روانی هم آماده شود. او بیان کرد: پنج اردو برگزار کردیم و آخرین اردویمان در مشهد مقدس بود؛ به این دلیل که خواستیم نماینده ما در فضای معنوی به بازی‌های آسیایی اعزام شود.

کارنامه کم‌رنگ در بازی‌های آسیایی

در سال ۲۰۱۰ اولین‌بار جودوکاران زن به بازی‌های آسیایی اعزام شدند. نوشین تقی‌لو در وزن ۵۲ کیلوگرم، اکرم خانی در ۵۷ کیلوگرم و تکتم بیدل در ۶۳ کیلوگرم اولین بانوان جودوکار ایران در بازی‌های آسیایی بودند که هر سه در اولین دیدارشان برابر رقیبان تن به شکست دادند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

اولین اعزام بانوان جودوکار به بازی‌های آسیایی و ناکامی آن‌ها در کسب نتیجه باعث شد تا ایران در دور بعدی این بازی‌ها و در بخش جودو بانوان نماینده‌ای نداشته باشد، اما پس از حضور سرمربی خارجی، مبینا عزیزی و دنیا آقایی، دو بانوی جودوکار به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعزام شدند که مدالی در پی نداشت. حالا مریم بربط پس از سال‌ها تعلیق، نماینده و پرچم‌دار زنان ایران در هانگژو است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->